Principy slevových akcí na Učitelnici

Slevy jsou dobrý sluha ...

Ke slevám jsme na Učitelnici přistupovali vždy obezřetně. První pokus byl v prosinci 2020, další až v srpnu 2023. Netřeba zastírat, že slevy fungují. Lidi mají o slevy zájem, nechtějí o slevu přijít, nakoupí. Pravidelní zákazníci mají v košíku nebo seznamu přání spoustu materiálů, které se jim líbí a tohle může být ten správný impuls k nákupu. Nové zákazníky může sleva nebo jiná dočasná akce přilákat.

... ale zlý pán

Česko je mezi 5 zeměmi, kde se prodává nejvíce zboží ve slevě. Dnes už je prakticky nemyslitelné, že by obchody neposílaly letáky a neměly neustále ve své nabídce množství slev. Z promo akce se stal nový standard a mnohé firmy hledají, jak se z této slevové spirály vymanit, protože více než polovinu tržeb generují produkty ve slevě.

Uvědomujeme si neustálé riziko, kdy se nákup ve slevě může stát novým standardem a zákazníci budou čekat jenom na slevy a jindy nenakoupí. Proto všechny novinky týkající se slev přidáváme postupně a vždy pečlivě vyhodnocujeme získaná data, zda je to z dlouhodobého hlediska pro autory skutečně přínosné.

  • Celostránková sleva je výjimečná akce: trvá 1-2 dny, s opakováním maximálně 2x - 3x do roka.
  • Zákazník musí dobře a rychle najít, co potřebuje. Případná sleva je až druhotné rozhodovací kritérium.
  • Kromě celostránkových slev zákazník nemůže filtrovat podle nejvyšší slevy. Nechceme zákazníky naučit, aby si kupovali pouze materiály v akci. Krátkodobě na tom může jeden autor vydělat na úkor ostatních, ale dlouhodobě na tom prodělají všichni autoři.
  • Každému zákazníkovi posíláme e-mail, když se materiály v jeho košíku nebo seznamu přání zlevnily.
  • Hrajeme fér - sleva je poskytnuta pouze na ty produkty, u kterých za posledních 30 dní před slevou nedošlo ke zvýšení ceny ➡️ Pokud došlo ke zvýšení ceny, produkt je prodáván za běžnou cenu.
 
Pomohl vám tento článek?
😞
😐
🤩